Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΟΨΗ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΤΑΦΟΥ ΙΙΙ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗ ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

 

              

ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΝΙΑ ΠΟΛΗ ΗΡΑΚΛΕΙΑ, ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΛΙΓΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΧΩΡΙΟ «ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ», 20 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΤΑΦΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΠΟΛΥΧΡΩΜΕΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΟΨΗ ΤΟΥ . 

Η ΑΝΑΣΚΑΦΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ 1994 ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΤΥΜΒΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΩΜΟΠΟΛΗΣ ΤΟΥ «ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ» ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΟΥ 1994 ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΗΛΘΕ ΣΤΟ ΦΩΣ.

Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΚΑΦΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΜΠΙΔΟΥ – ΑΥΛΩΝΙΤΟΥ.

ΤΟ ΤΑΦΙΚΟ ΜΝΗΜΕΙΟ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΤΟΥ 4ΟΥ ΑΙ. Π.Χ., ΚΑΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΓΙΑ ΜΝΗΜΕΙΟ ΕΠΙΦΑΝΗ ΝΕΚΡΟΥ, ΠΙΘΑΝΩΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΥ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΕΤΑΙΡΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΤΟΥ. 

ΤΟ ΜΝΗΜΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣΧΗΜΟ ΜΕ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΟΨΗ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΤΑ ΠΟΙΚΙΛΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ, ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΤΑΦΙΚΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

ΦΕΡΕΙ ΑΜΦΙΚΛΙΝΕΣ ΑΕΤΩΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΕΜΙΑ ΚΑΙ ΚΡΙΝΑ.

ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΑΕΤΩΜΑΤΟΣ ΚΟΣΜΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΔΥΟ ΓΡΙΠΕΣ ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΦΤΕΡΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΚΑΤΕΡΩΘΕΝ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΧΡΥΣΑΦΕΝΙΟ ΗΛΙΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ.  

ΑΜΕΣΩΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΤΩΜΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ ΓΕΙΣΟΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΜΕΤΟΠΗ ΜΕ ΕΝΝΕΑ ΤΡΙΓΛΥΦΑ.

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΤΟΠΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΣΤΗΛΙΟ ΚΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΖΩΟΦΟΡΟΣ, (ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΜΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ), ΥΨΟΥΣ 35 ΕΚΑΤΟΣΤΩΝ ΚΑΙ ΜΗΚΟΥΣ 3,75 ΜΕΤΡΑ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΣΚΗΝΗ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ.

ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΖΩΟΦΟΡΟΥ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΕΞΗΣ:

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΚΤΩ ΑΝΔΡΕΣ, (ΤΡΕΙΣ ΙΠΠΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΙΠΠΟΥΣ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ ΠΕΖΟΙ) ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΣΙΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ. ΟΙ ΕΠΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΚΤΩ ΑΝΔΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΦΑΝΩΜΕΝΟΙ. ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΡΑΤΑΝΕ ΑΚΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΚΟΥΒΑΛΑΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΔΟΧΕΙΟ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΔΙΑΚΟΣΜΗΜΕΝΗ ΣΚΕΥΟΘΗΚΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΕΑΡΟΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ ΓΕΜΑΤΟ ΠΙΑΤΟ. ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΛΗΤΡΙΔΑ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΙ ΑΥΛΟ.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΡΕΙΣ ΚΛΙΝΕΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΝΑΠΑΥΟΝΤΑΙ ΠΕΝΤΕ ΣΥΜΠΟΣΙΑΖΟΜΕΝΟΙ. ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΛΙΝΗ ΑΝΑΠΑΥΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΣΥΜΠΟΣΙΑΖΟΜΕΝΟΙ ΑΝΔΡΕΣ Ο ΕΝΑΣ ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΥΛΗΤΡΙΔΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΚΟΙΤΑΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΔΕΞΙ ΤΟΥ ΧΕΡΙ ΠΝΕΥΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ. ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΦΑΓΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΜΜΕΝΗ ΛΥΧΝΙΑ, ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΤΡΙΑ ΚΑΜΠΤΑ ΠΟΔΙΑ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΕΞΙΟΥ ΑΚΡΙΑΝΟΥ ΠΟΔΙΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΡΟΣΩΠΟΥ.

ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΛΙΝΗ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ. ΜΙΑ ΚΑΘΙΣΤΗ ΘΗΛΥ Η ΟΠΟΙΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΛΥΡΑ, ΕΝΑΣ ΗΜΙΚΛΙΝΗΣ ΑΝΔΡΑΣ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΔΕΞΙ ΤΟΥ ΧΕΡΙ ΚΟΥΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΛΥΡΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΘΙΣΤΟΣ ΑΝΔΡΑΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ ΣΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΤΟΥ ΧΕΡΙ ΕΝΑ ΠΙΑΤΟ. ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΟΡΘΟΓΩΝΙΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΕ ΦΑΓΗΤΑ, ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΤΡΙΑ ΠΟΔΙΑ.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΤΡΙΤΗ ΚΛΙΝΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΛΥΜΜΑ ΜΕ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΚΟΛΟΝΩΕΙΔΕΣ ΠΟΔΙ . ΜΙΑ ΚΑΘΙΣΤΗ ΘΗΛΥ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΗΜΙΚΛΙΝΗΣ ΑΝΔΡΑΣ ΠΟΥ ΑΠΛΩΝΕΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥ ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΕΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΜΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ ΟΚΤΩ ΟΠΛΙΣΜΕΝΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΣΙΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ. Η ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΟΚΤΩ ΑΝΔΡΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ  ΘΩΡΑΚΟΦΟΡΟΥΣ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΚΑΥΣΙΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙΜ ΔΥΟ ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΝ ΠΕΡΙΚΕΦΑΛΑΙΑ ΚΑΙ  ΦΕΡΟΥΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΑΣΠΙΔΑ ΚΑΙ ΑΚΟΝΤΙΑ, ΕΝΑΝ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΑΚΟΝΤΙΟ ΑΝΔΡΑ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΚΑΥΣΙΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΚΡΑΤΑ ΑΚΟΝΤΙΟ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΝΔΡΕΣ, ΠΟΥ ΕΝΑΣ ΦΕΡΕΙ ΑΣΠΙΔΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΑΕΙ ΑΚΟΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΑΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ.

ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΗΣ ΖΩΟΦΟΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ. 

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΑΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΟΦΟΡΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΘΥΡΑ ΤΟΥ ΤΑΦΙΚΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΜΟΝΟΘΑΛΑΜΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ.

ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΔΕΞΙΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΕΣ ΚΥΚΛΙΚΕΣ ΑΣΠΙΔΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΕΣ. Η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΑΣΠΙΔΑ ΦΕΡΕΙ ΚΕΦΑΛΗ ΝΕΑΡΟΥ ΑΝΔΡΑ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΠΙΧΡΥΣΟ ΚΥΚΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ Η ΔΕΞΙΑ  ΑΣΠΙΔΑ ΜΕ ΦΤΕΡΩΤΟ ΚΕΡΑΥΝΟ ΤΟΥ ΔΙΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΠΟΡΦΥΡΟ ΦΟΝΤΟ ΠΛΑΙΣΙΩΜΕΝΟ ΑΠΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΕΡΙΒΛΗΜΑ.

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΣΠΙΔΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΔΥΟ ΟΛΟΣΩΜΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ ΣΧΕΔΟΝ ΣΕ ΦΥΣΙΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ, ΠΟΥ ΦΟΡΟΥΝ ΧΛΑΜΥΔΕΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΝ ΣΑΡΙΣΕΣ.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΦΥΛΑΚΕΣ. 

ΠΗΓΕΣ:

1.     https://www.thessalonikiartsandculture.gr/%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%84%CE%B1/agios-athanasios-thessalonikis-makedonikos-tafos-iii-apo-ton-stefano-pasvanti/

2.     https://www.academia.edu/4632927/Μ._Τσιμπίδου-Αυλωνίτη_Άγιος_Αθανάσιος_Μακεδονικός_τάφος_ΙΙΙ._Ο_οπλισμός_του_ευγενούς_νεκρού_Aghios_Athanassios_Macedonian_Tomb_III_The_armour_of_the_noble_dead_

3.     https://oramadim.blogspot.com/2016/04/blog-post_17.html

4.     https://www.facebook.com/archaeologion/photosμακεδονικοσ-ταφοσ-αγιου-αθανασιου-θεσσαλονικησ-macedonian-tomb-at-agios-athanasi/387456504954085/

5.     https://www.foulscode.com/2018/01/o_30.html?spref=pi

 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΚΕΔΩΝ

https://alexandrosmakedon13.blogspot.com/2021/07/blog-post.html