Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;

 

Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;

Το κατασκευαστικό «θαύμα» του 21ου αιώνα: Πού φτιάχνεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ αυτοκινήτων στον κόσμο;

Δανία και Γερμανία εργάζονται πυρετωδώς πάνω στη δημιουργία της μεγαλύτερης οδικής υποθαλάσσιας σήραγγας στον κόσμο, η οποία θα εκμηδενίζει τον χρόνο ταξιδιού ανάμεσα στις δύο χώρες.


Σε ένα φαραωνικό κατασκευαστικό πρότζεκτ εργάζονται από κοινού η Γερμανία με τη Δανία με φόντο την ελαχιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού μεταξύ των δύο χωρών και τη δημιουργία ενός στρατηγικού διαδρόμου μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης.

Πρόκειται για το έργο Fehmarnbelt Fixed Link, τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο, η οποία θα βρίσκεται 40 μέτρα κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα, θα έχει μήκος 18 χλμ. και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα που υλοποιούνται στην Ευρώπη με προϋπολογισμό 7 δισ. ευρώ.

Για να δοθεί ένα μέτρο σύγκρισης του κόστους, η Σήραγγα της Μάγχης (50,5 χλμ.) που ολοκληρώθηκε το 1993, στο στενό του Dover‎, συνδέοντας τη Γαλλία με την Αγγλία κόστισε περί τα 13,5 δισ. ευρώ σε σημερινά χρήματα.

Η υποθαλάσσια οδική σήραγγα θα κατασκευαστεί κατά μήκος της ζώνης Fehmarn, ενός στενού μεταξύ του γερμανικού νησιού Fehmarn και του νησιού Lolland της Δανίας, και έχει σχεδιαστεί ως εναλλακτική λύση στην τρέχουσα ακτοπλοϊκή υπηρεσία από το Rødby και το Puttgarden, μέσω της οποίας μεταφέρονται εκατομμύρια επιβάτες σε ετήσια βάση.

Με το πλοίο, σήμερα, η εκτέλεση του δρομολογίου απαιτεί 45 λεπτά, ενώ με την ολοκλήρωση της, το ταδίδι με το αυτοκίνητο θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά.

Μετά από σχεδόν 15 χρόνια μελετών, η κατασκευή της υποθάλασσιας σήραγγας ξεκίνησε το 2020, και τους μήνες που ακολούθησαν, στην πλευρά της Δανίας, δημιούργηθηκε ένα προσωρινό λιμάνι όπου θα στεγαστεί το εργοστάσιο το οποίο θα κατασκευάσει τα 89 ογκώδη τμήματα από σκυρόδεμα που θα αποτελούν τη σήραγγα. 

Ειδικότερα, το έργο χρονολογείται από το 2008, όταν η Γερμανία και η Δανία υπέγραψαν σύμβαση για την κατασκευή της σήραγγας. Στη συνέχεια χρειάστηκε πάνω από μια δεκαετία για να ψηφιστεί η απαραίτητη νομοθεσία και από τις δύο χώρες και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες μελέτες γεωτεχνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σήμερα, που το προσωρινό δανέζικο λιμάνι έχει υλοποιηθεί, έχει δοθεί έμφαση σε άλλες φάσεις του έργου όπως είναι η εσκαφή της τάφρου όπου θα τοποθετηθούν τα προκατασκευασμένα 89 ογκώδη τμήματα και η κατασκευή του εργοστασίου που θα τα δημιουργήσει.

Σημειώνεται ότι κάθε τμήμα θα έχει μήκος 217 μ., πλάτος 42 μ., ύψος 9 μ. και βάρος 73.000 μετρικούς τόνους. Ενώ για την κατασκευή του υποθαλάσσιου τούνελ θα εργαστούν εώς και 2.500 άτομα.

«Η σήραγγα Fehmarnbelt θα δημιουργήσει έναν στρατηγικό διάδρομο μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης. Θεωρούμε τις διασυνοριακές συνδέσεις ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο, αλλά και σε εθνικό επίπεδο», ανέφερε μιλώντας στο CNN o Henrik Vincentsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής δανέζικης εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το έργο.

Πηγή  https://www.e-synews.gr/wp/2022/09/28/to-kataskeyastiko-thayma-21oy-aiona-poy-ftiachnetai-to-megalytero-ypothalassio-toynel-aytokiniton/