Σε μια εποχή κοσμογονικών αλλαγών, στην Ελλάδα η εκπαίδευση εξακολουθεί να παραμένει προσκολλημένη σε αγκυλώσεις του παρελθόντος.


Τα Μνημόνια, η οικονομική κρίση και η κρίση της πανδημίας, φαινόμενα μεταξύ τους συνδεδεμένα που βάλλουν εναντίον της βιολογικής υπόστασης του ανθρώπου και της ανθρώπινης ζωής σε κάθε έκφανσή της. Η εμπορευματοποίηση που κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο, υπηρετούν το δόγμα του νεοφιλελευθερισμού οδηγώντας στην εξαθλίωση και τον ευτελισμό κάθε βασικού και δημόσιου αγαθού, μετατρέποντας το σε προϊόν εμπορεύσιμο και φυσικά από τον κανόνα αυτό δεν θα μπορούσε να ξεφύγει η Παιδεία.
Όλοι αντιλαμβάνονται ότι η Παιδεία μιας χώρας είναι ένας από τους σημαντικότερους χώρους που σκιαγραφούν την πολιτική και κοινωνική φυσιογνωμία μιας πολιτείας με δεδομένο ότι η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, η πρόοδος και η χειραφέτηση της ανθρωπότητας περνάει για πολλούς αιώνες μέσα από την γνώση και την εκπαίδευση.

Η παροχή παιδείας και αγωγής στους νέους ανθρώπους δεν αποτελεί αποκλειστικό έργο μόνο του σχολείου, καθώς στη διαδικασία αυτή συμμετέχουν κι άλλοι φορείς αγωγής .

Και όταν λέμε φορείς αγωγής που είναι στην διαδικασία να παρέχουν παιδεία στους νέους μας είναι πρωτίστως η οικογένεια και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, τα ΜΜΕ, τα δόγματα, οι νόμοι και οι κανόνες του κράτους, ο χώρος εργασίας και οι αρχές του επαγγέλματος αργότερα !!

Είναι, επομένως, ιδιαίτερα σημαντικό για κάθε φορέα αγωγής να αντιλαμβάνεται την ευθύνη που του αναλογεί στη διαμόρφωση και στον επηρεασμό της νέας γενιάς, προκειμένου η κοινή προσπάθεια ορθής διαπαιδαγώγησης των νέων να είναι αποτελεσματική.

Η σημασία της παιδείας

Η άρτια παιδεία οδηγεί στην ανάπτυξη πολιτικής συνείδησης.

Τα οφέλη και η αξία της άρτιας παιδείας είναι πολλαπλά.

-Ενισχύει την πνευματική ανάπτυξη του ατόμου και το οδηγεί στην αναγκαία ωρίμανση.

- Μέσω της παιδείας το άτομο αποκτά πλήθος γνώσεων που του επιτρέπουν να αντιληφθεί και να κατανοήσει το κοινωνικό, πολιτικό και ιστορικό γίγνεσθαι.

Το άτομο αποκτά, έτσι, τη δυνατότητα να σκέφτεται έχοντας μια πιο ολοκληρωμένη αντίληψη των ποικίλων παραγόντων που επηρεάζουν και εν τέλει κατευθύνουν τις εξελίξεις στους διάφορους τομείς. 
Ενώ, ταυτόχρονα αρχίζει να έχει επίγνωση της δικής του παρουσίας και του δικού του ρόλου στην κοινωνία.


Ο νέος συνειδητοποιεί σταδιακά πως δεν μπορεί να πράττει και να ζει χωρίς να αντιλαμβάνεται τον αντίκτυπο των δικών του ενεργειών. Η παιδεία επιτρέπει στον νέο να αντιληφθεί πως και οι δικές του πράξεις είναι σημαντικές και υπολογίσιμες.

Οδηγεί στην ανάπτυξη πολιτικής συνείδησης.

Ο νέος μέσω της παιδείας

-μαθαίνει και κατανοεί τους τρόπους λειτουργίας και οργάνωσης της πολιτείας∙

-διαπιστώνει τις ελλείψεις και τις παραλείψεις των πολιτικών εκπροσώπων∙

- αντιλαμβάνεται και διαχωρίζει την ειλικρινή από την ανειλικρινή στάση των κομμάτων,

- Σταθεροποιεί το ηθικό υπόβαθρο του ατόμου

-και οδηγείται στη διαμόρφωση της δικής του πολιτικής αντίληψης έχοντας άποψη απέναντι στα πολιτικά δρώμενα χωρίς να γίνεται υποχείριο των πολιτικών παρατάξεων απορρίπτοντας κάθε τάση δογματισμού και φανατισμού.

Οι επιλογές και οι πράξεις του νέου περνούν χάρη στην παιδεία από αυστηρότερα κριτήρια, καθώς σταδιακά γίνεται όλο και πιο σαφές πως το δίκαιο και το ηθικά αποδεκτό ενέχουν ιδιαίτερη βαρύτητα για την επίτευξη μιας ουσιαστικής και αρμονικής συνύπαρξης με τους άλλους ανθρώπους.

Ο νέος κινείται πλέον προς την κατεύθυνση της αυτοκριτικής και λειτουργεί κι ο ίδιος με γνώμονα το κοινωνικά και συλλογικά επωφελές, και όχι το ατομικά σημαντικό.

Αναγνωρίζουμε ότι η υποχρηματοδότηση και η υποβάθμιση της Παιδείας είναι εσκεμμένη και συστηματοποιημένη από τα πολιτικά κατεστημένα και την κομματοκρατορία εδώ και πολλές δεκαετίες.

Θεωρούμε ότι αν αποσκοπούμε να σε μια κοινωνία ελεύθερων δημοκρατικών και δημιουργικών πολιτών και όχι πειθαρχημένων υπηρετών του συστήματος απαιτείται η συναίνεση όλων των πολιτών ώστε να δημιουργήσουμε όπως οφείλουμε και μας αρμόζει να επανασχεδιάσουμε τα σχολεία πρότυπα χωρίς κανένα οικονομικό περιορισμό με υποδομές και εξοπλισμό που θα είναι παρακαταθήκη για τις νέες γενιές και θα πραγματώσουν το όραμα για την ΑΡΤΙΑ παιδεία της Ελλήνων Πολιτείας.


Δυστυχώς ό, τι προβάλλει σήμερα η κοινωνία σκοτώνει τη χαρά, την ελπίδα και τα όνειρα των νέων. Είναι, λοιπόν, η διδασκαλία των αξιών και αρχών αναγκαία περισσότερο από ποτέ από τους φορείς αγωγής.

Στο χέρι μας είναι να επαναφέρουμε στη ζωή μας και στις ζωές των παιδιών μας αυτές τις αξίες, έτσι ώστε η απουσία τους να μη γίνει πρόξενος δυστυχίας.

Αν όλοι είχαμε όνειρα βασισμένα στις αξίες και τις αρχές θα παλεύαμε για αυτά θα ενεργοποιούσαμε εκείνο το κομμάτι του εαυτού μας που κρύβει τη δύναμη να αλλάξει το μικρόκοσμό του, που μπορεί να κινητοποιήσει και τους γύρω μας να ονειρευτούν και εκείνοι και να παλέψουν για ένα καλύτερο αύριο. 
Μόνο το θωρακισμένο άτομο με τις ηθικές αξίες της ζωής και τις κοινωνικές αρχές θα προσπαθήσει για το καλύτερο, το δικό του και των γύρω του.

Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΞΕΙ
ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΕΡΠΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ;